Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Riešenie
Simulácia
Záver



Ostatné kapitoly
LEE
Framsticks
EINSTein
Nerve garden
Poly World
Simulácia evolúcie rozhodovania
Nornovia
Creatures 3
Primordial Life
Core War
Desktop Garp
Tierra
Avida


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Riešenie

Na získanie kreatúry, ktorá by bola schopná rozmnožovania a vyhľadávania určitej látky v prostredí bola vytvorená vlastná kreatúra 0038aaa(na základe kreatúry 0021aaa nachádzajúcej sa v štandardnej distribúcii Tierry - ide o najmenšiu samoreplikujúcu sa a neparazitujúcu kreatúru (viď súbor gb0/0021aaa.tie)). Číslo 38 v názve kreatúry napovedá, že sa skladá z 38 inštrukcií. Jej tvar je nasledovný:

format: 3 bits: 3 EX TC TP MF MT MB
genotype: 0038aaa genetic: 0,38 parent genotype: 0022aaa
; designed by a human by modification from 0021aaa.tie.
; Designed by Peter BENKO.
; Po replikacii straca CPU.

CODE

track 0:

nop0 ; zaciatok kreatury
nop1
nop0
zero ; hladaj latku v prostredi
adro
nop0
nop0
nop0
ifz; ak si nenasiel latku, koniec
nop0 ; ret
adrb ; do BX adresa zaciatku tejto kreatury
nop1
nop0
nop1
subAAC
movBA
adrf ; do AX adresa konca tejto kreatury
nop0
nop1
nop0
pushA
incA
subCAB
mal
nop0 ; zaciatok replikacnej slucky
nop1
nop0
movii
decC
ifz
ret
incA
incB
jmpb ; skok naspat na zaciatok kopirovacej slucky
nop1 ; koniec kreatury
nop0
nop1
divide ; odpoj sa od dcerskej kreatury


Na vytvorenie látky v prostredí bola vytvorená kreatúra 0003aaa.tie:

format: 3 bits: 0 EX TC TP MF MT MB
genotype: 0003aaa genetic: 0,3 parent genotype: 0022aaa
; Designed by Peter BENKO.
; Toto je "prázdna" kreatúra predstavujuca latku v prostredi. Práve túto
; latku treba v prostredí vyhľadať a "zničiť".

CODE

track 0:

nop1
nop1
nop1

Je to vlastne mŕtva kreatúra. Nie je schopná rozmnožovania (neobsahuje rozmnožovaciu slučku) ani nevykonáva žiadnu činnosť. Jej umiestnenie v prostredí je ekvivalentné umiestneniu mŕtvej hmoty do prostredia.

Hore
Kontakt: Marek Bundzel