Prírodou inšpirované algoritmyštudijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie |
||
Polymérová chémiaPodkapitoly:Java aplet polymérová AC Všeobecná charakteristika
Základom polymérovej chémie sú objekty, väčšinou tvorené sekvenciou symbolov, napr.
Príklad reakcie:
Cieľom tejto jednoduchej umelej chémie je skúmať emergenciu jednotlivých objektov a ich správanie sa v prostredí tvorené konečnou množinou reakčných pravidiel a samotnou dynamikou celého systému. Emergencia metabolizmu v polymérovej ACDefinícia polymérovej chémie:
Typická reakčná sieťSystém PC je tvorený reťazcami skladajúcich sa z elementov a,b. Počas reakčnej doby, kde sekvencie základných elementov vstupujú do reakcií, vzniká reakčná sieť zobrazená na obrázku.
Nasledujúce obrázky reprezentujú emergenciu jednotlivých objektov polymérovej chémie zadefinovanej vyššie.
Popis JAVA appletu
Applet implementuje polymérovú AC, kde do reakcie vstupujú dva objekty ( reťazce znakov ), predok
Výber miesta, kde sa predkovia (pravá strana reakcie) rozdelia, je náhodný, no stále sa berie za základ rezu dĺžka kratšieho reťazca. Výber ďalších predkov z novovytvorenej populácie, reagujúcich na pravej strane, je taktiež náhodný. Analogická reakcia v skutočnej chémii:
Správanie sa appletu polymérovej chémie
Sledovanie prvého výskytu a počtu identických jedincov z prapôvodnými predkami dáva rozdielne výsledky pri každom spustení, čo nie je nič výnimočné vzhľadom na použitú dynamiku. Avšak pri písaní appletu a jeho testovaní vznikla zvláštna situácia. Predok Samozrejme pri iných reakčných pravidlách alebo skupine reakčných pravidiel a inej dynamike by takáto hra z reťazcami mohla dávať ešte lepšie výsledky smerujúce k umelému životu. Ak má niekto chuť experimentovať a bádať v polymérovej chémii sú tu voľne stiahnuteľné zdrojáky, odporúčam však, vytvoriť aplikáciu napr. v Delphi alebo vo Visual Štúdiu , kde sú oveľa vhodnejšie programovacie prostriedky na tvorbu grafov a vizualizáciu výsledkov umelej chémie. |
||
| Kontakt: Marek Bundzel | ||