Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Úvod
Popis Eos-u
Aplikacie Eos-u
Linky a literatúra
O tejto kapitole



Ostatné kapitoly
Swarm
RePast
LEM
SDML
Eos
DDLab


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Úvod

Eos je softwareová platforma vyvinutá BT's Technologies Group. Eos podporuje výskum a urýchľuje implementáciu evolučnych algoritmov, simulátorov ekosystému a hybridných modelov.

Je to priemyselná aplikácia pre rýchly vývoj prototypov, ktorá využíva tieto technologie. Flexibilnosťou Eos sa táto platforma stala silným vývojovým nástrojom pre vyvíjanie nových algoritmov a architektúr. Eos je implementovaná v Jave a beží na všetkých dostupných operačných systémoch.


Použitie Eos

Eos bolo vyvinuté v BT's Future Technologies Group pre dva účely:

  • Vyhľadávanie nových EA a modelov ekosystému
  • Rýchly vývoj aplikácií pre telekomunikáciu

Eos taktiež využívajú rôzne ďalšie univerzity pri navrhovaní a riešení problémov v tejto oblasti. V blízkej budúcnosti sa Eos stane Open Source kôli zlepšeniu vývojových výpočtov a návrhov modelov spoločenstiev v ekosystémoch, ktorý bude viacej podporovaný užívateľmi a programátormi tejto platformy.

Filozofia vývoja Eos

Bola tendencia, aby Eos bola široko použivateľná platforma. Dôraz na tento fakt sa kládol už pri samotnom začiatku vývoja jadra. Eos je napísaný v programovacom jazyku Java a je plne objektovo orientovaný. Ďalším základným mechanizmom ako je dedenie a komplexnosť napomáhajú Eos v jeho použití, čím sa stáva flexibilnejším a silnejším v riešení okruhu problémov. Napríklad prototyp spoločne s polymorfným programom (software) na báze "plug and play" architektúry napomáha k zlepšeniu nových závislostí a rýchlosti danej vývojovej aplikácie.

Bloky Eos

Eos je hierarchická štrukturovaná platforma. Pre vývojove systémy a ekosystémy je prirodzené použiť takúto platformu pre skúmanie daného prostredia či jedinca. No je v ňom určitá flexibilita pri štruktorovaní simulácie. Napríklad namiesto jednoduchých populácií je možné použiť niekoľko podsystémov. Ďalej obrázok dole, poukazuje na možnú interakciu medzi dvoma podsystémami pri simulácii. Jednotlivé prvky si môžu vymeniť informácie a podsystémy zas jednotlivé prvky (jedince).



Základná Eos konfigurácia

Hore
Kontakt: Marek Bundzel