Prírodou inšpirované algoritmyštudijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie |
||
PEPEProjekt popisuje dlhodobý cieľ vybudovať inteligentný, adaptívny, užívateľsky prístupný agent, ktorý zobrazuje rozdielne citové stavy a široký rozsah chovania. Naviac tím spolupracovníkov okolo A. Stoytcheva a R. Tanawongsuwana skúša budovať agenta - robota ktorý dokáže napodobniť domáceho miláčika podobného chovaním a emóciami. Cieľ autorov je vytvoriť interakciu medzi používateľom a agentom - robotom a vytvoriť reálnu tvorbu vnímania robota. Tento robot je viac ako priateľ alebo domáce zviera a viac než hračka. Za účelom dosiahnuť tieto ciele, je potrebné postaviť agenta, ktorý má osobne interagovať s jeho používateľom na citovej úrovni, a učiť sa o ňom a navyše autonómne a dobrovoľné sledovanie svojho vlastného cieľa. V ideálnom prípade, je snaha aby robot bol schopný zistiť citový stav užívateľa a postupovať adekvátne podľa toho. V projekte bol použitý malý pohyblivý robot, ktorý podľa ľudského chovania zisťoval stav človeka. Jeden z podriadených cieľov projektu je nájsť najlepší spôsob ako zmapovať reálne správanie a emócie z najmenšieho počtu sprievodných javov. Vyvstali z toho dve otázky: Ako najlepšie reprezentovať model robota emóciami a správaním. Ako vyextrahovať informáciu z aktuálnych senzorov robota o užívateľovi a hlavne o jeho citovom rozpoložení.
![]() |
||
Kontakt: Marek Bundzel |