Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Babu a Pi
Nomad
PEPE
Linky



Ostatné kapitoly
Walterove korytnačky
BEAM Robotika
Kolektívne správanie robotov
KANSEI
Braintenbergove vozidlá
POPBUGS
iRobot
Insect Robots
Ešte niekoľko robotov ...
MIT Roboty


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


PEPE

Projekt popisuje dlhodobý cieľ vybudovať inteligentný, adaptívny, užívateľsky prístupný agent, ktorý zobrazuje rozdielne citové stavy a široký rozsah chovania. Naviac tím spolupracovníkov okolo A. Stoytcheva a R. Tanawongsuwana skúša budovať agenta - robota ktorý dokáže napodobniť domáceho miláčika podobného chovaním a emóciami. Cieľ autorov je vytvoriť interakciu medzi používateľom a agentom - robotom a vytvoriť reálnu tvorbu vnímania robota. Tento robot je viac ako priateľ alebo domáce zviera a viac než hračka. Za účelom dosiahnuť tieto ciele, je potrebné postaviť agenta, ktorý má osobne interagovať s jeho používateľom na citovej úrovni, a učiť sa o ňom a navyše autonómne a dobrovoľné sledovanie svojho vlastného cieľa. V ideálnom prípade, je snaha aby robot bol schopný zistiť citový stav užívateľa a postupovať adekvátne podľa toho. V projekte bol použitý malý pohyblivý robot, ktorý podľa ľudského chovania zisťoval stav človeka. Jeden z podriadených cieľov projektu je nájsť najlepší spôsob ako zmapovať reálne správanie a emócie z najmenšieho počtu sprievodných javov. Vyvstali z toho dve otázky: Ako najlepšie reprezentovať model robota emóciami a správaním. Ako vyextrahovať informáciu z aktuálnych senzorov robota o užívateľovi a hlavne o jeho citovom rozpoložení.

Hore
Kontakt: Marek Bundzel