Prírodou inšpirované algoritmy
študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie
|
|
Efektívnosť
Najnáročnejšia časť KM modelu je relaxačný krok, keďže sa musia nájsť všetci susedia danej bunky. V najhoršom prípade bude zložitosť O(n2) , kde n je počet buniek.
Aby sa tomu predišlo, aplikujeme na doménu dynamickú štvorcovú mriežku. Lineárna veľkosť každého miesta v mriežke je rovná odpudivému polomeru. Potom nám stačí kontrolovať len 8 políčok mriežky v okolí danej bunky a ešte oblasť samotnej danej bunky. Každá oblasť mriežky má smerník na zoznam buniek, ktoré sa v nej nachádzajú. Keďže počet buniek rastie exponenciálne s časom, potrebujeme danú mriežku upravovať. S rastom domény bude rásť počet políčok mriežky, nie ich veľkosť.
|
|
Kontakt: Marek Bundzel |