Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Hypotéza
Implementácia
Inicializácia
Simulácia
Efektívnosť
Výsledky



Ostatné kapitoly
Lindenmayerove systémy
Modelovanie ekosystémov
Dawkinsove biomorfy
Reakčno-difúzne modely
Difúzne ohraničené zhlukovanie
Voronoiove diagramy
Časticové systémy
Fibbonaciho čísla a zlatý rez


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Efektívnosť

Najnáročnejšia časť KM modelu je relaxačný krok, keďže sa musia nájsť všetci susedia danej bunky. V najhoršom prípade bude zložitosť O(n2), kde n je počet buniek. Aby sa tomu predišlo, aplikujeme na doménu dynamickú štvorcovú mriežku. Lineárna veľkosť každého miesta v mriežke je rovná odpudivému polomeru. Potom nám stačí kontrolovať len 8 políčok mriežky v okolí danej bunky a ešte oblasť samotnej danej bunky. Každá oblasť mriežky má smerník na zoznam buniek, ktoré sa v nej nachádzajú. Keďže počet buniek rastie exponenciálne s časom, potrebujeme danú mriežku upravovať. S rastom domény bude rásť počet políčok mriežky, nie ich veľkosť.

Hore
Kontakt: Marek Bundzel