Prírodou inšpirované algoritmyštudijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie |
||
SimuláciaFáza simulácie určuje vývoj systému za nejaký čas, keď systém prejde od počiatočných podmienok ku konečným vzorom. Modelujeme ju prostredníctvom fronty udalostí implementovanej ako heap (Cormen et al., 1990). Dve možné udalosti sú relaxácia a rozdelenie. Obyčajne je vo fronte veľa priestorovo relaxačných udalostí a niekoľko priestorovo rozdeľovacích. Pre každý krok máme ρ relaxačných udalostí vo fronte. Vzťah medzi ρ a intenzitou delenia je vzťah medzi bunkovým delením a pohybom. Vysoká hodnota ρ dáva čas relaxačným silám na vyváženie v doméne, teda bunky sa dostávajú bližšie k rovnovážnemu stavu.
Počas delenia sa stanú z jednej bunky dve, prebieha mitóza. Nová bunka môže byť iného typu ako rodičovská v závislosti na pravdepodobnosti v matici, ktorú sme zadali na začiatku. Nová bunka zdedí všetky atribúty korešpondujúce s jej typom. Pozícia novej bunky je náhodná, ale taká aby platilo, že sa nachádza do vzdialenosti priemeru obyčajne Anizotropia:
U niektorých vzorov potrebujeme mať možnosť uprednostniť smer pohybu buniek. To dosiahneme troma spôsobmi: 1) pri rozdelení bunky nebude pozícia potomka rovnomerne náhodná, ale bude preferovaný určitý smer, 2) odpudivá sila bude pôsobiť na bunku v určitom smere. Prvé riešenie môže zabezpečiť anizotropiu, iba ak intenzita delenia buniek je vysoká k intenzite relaxácie. V druhom prípade sa definujú váhové činitele |
||
Kontakt: Marek Bundzel |