Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Úvod
Všeobecná schéma GP
Popis jedinca GP
Operátory GP
Riadiace parametre GP
Aplikácie GP
Literatúra a linky
O tejto kapitole



Ostatné kapitoly
Genetické algoritmy
Genetické programovanie
Umelá embryogenéza
Evolučný dizajn
Interaktívny evolučný výpočet
Ekogramatiky
Evolučný hardware


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Literatúra a linky

Literatúra

Koza R. J.: Genetic Programming - On the Programming of Computers by Means of Natural Selection, A Bradford Book, The MIT Press, Cambridge MA 1992

Jefferson D.R., Collins R.J., Cooper C., Dyer M., Flowers M., Korf, R., Taylor Ch., Wang A.: Evolution as a Theme in Artificial Life: The Genesys/Tracker System. In: Alife II - Proc. of the Workshop on Artificial Life (Langton C.G., Taylor C., Farmer J.D., Rasmussen S., eds). Addison Wesley, Reading MA 1991, pp. 549-578.

Melanie M.: An Introducing To Genetic Algorithms A Bradford Book, The MIT Press, 1996

Steven L.: Artificial Life - The Quest for a New Creation Penguin Books, 1992

Linky

A source of information about the field of genetic programming
http://www.genetic-programming.org/
Domovská stránka "Genetic Programming Conference organization", organizácie zameranej na konferencie v oblasti GP. Stránka okrem iného obsahuje : informácie o Genetickom programovaní - zoznam dostupnej literatúry, zoznam vedeckých pracovníkov zaoberajúcich sa danou problematikou, informácie o možnostiach vzdelávania sa v oblasti GP, stiahnuteľný java aplet symbolickej regresie, informácie o pripravovaných a už uskutočnených konferenciách o GP informácie o všeobecnom Evolutionary Computation

Genetic Programming Inc.
http://www.genetic-programming.com/
Domovská stránka "Genetic Programming inc", zameranej na štúdium a výskum GP schopných produkovať výsledky porovnateľné s tými, ktoré objavili ľudia. Stránka obsahuje kritériá na porovnanie výsledkov GP s ľudskými i zoznam 21 porovnateľných, už dosiahnutých výsledkov. Ďalej na nej môžeme nájsť krátky tutoriál o tom, čo to vlastne GP je, pojednanie o paralelnom GP i popis 1000-uzlového Beowulf-style paralelného počítača pozostávajúceho z 1000 Pentium II 350 MHz procesorov. Podobne ako v prechádzajúcej stránke, i na tejto nájdeme zoznam literatúry a informácie o konferenciách o GP.

Home Page of John R. Koza
http://smi-web.stanford.edu/people/koza/
Domovská stránka jedného z "otcov" GP obsahujúca : viaceré adresy J. R. Kozu, zoznam jeho aktivít a sfér záujmu, zoznam jeho článkov a publikácií vydaných od roku 1972, zoznam stránok, ktoré s Kozovi zdali zaujímavé

The Genetic Programing Notebook
http://www.geneticprogramming.com/
Stránka zaoberajúca sa GP, evolučnými algoritmami, a umelou inteligenciou. Obsahuje tutoriál o GP, odkazy na články, konferencie, stiahnuteľný GP software v jazykoch : C, C++, Java, Visual, odkazy na žurnály a vedecké skupiny a taktiež stiahnuteľný FAQ.

Genetic Images
http://www.genarts.com/karl/genetic-images.html
Stránka obsahuje prehliadku obrázkov vytvorených pomocou evolučných prístupov a stručný teoretický popis celého procesu. Jednotlivé obrázky sú kódované pomocou N-bitových reťazcov, alebo S výrazov (používaných na kódovanie genotypu pri GP). Ďalej obsahuje odkaz na podrobnejší teoretický popis i na ďalšie práce autora Karla Simsa.

Multi-level parallelism in automatically synthesizing soccer-playing programs for Robocup using genetic programming
http://www.cs.berkeley.edu/~dandre/cs267/final/project_final.htm
Stránka obsahuje podrobný popis experimentu, pri ktorom bol vytvorený viacúrovňový paralelný systém automaticky spájajúci programy agentov hrajúcich futbal (RoboSoccer Dutch Committee) využívajúci GP.

Teamwork In Genetic Programming
http://www.lalena.com/ai/ant/
Stránka popisujúca GP experimenty s emergentným správaním umelých mravcov zbierajúcich potravu. Autor vytvoril také prostredie, v ktorom sú mravce pri zbieraní potravy nútené spolupracovať. Do typického prostredia pridal kúsky potravy také ťažké, že ich môžu odniesť iba viacerí mravci, alebo oddelil mravcov od potravy vodou. Tá sa najprv musí preklenúť mŕtvymi mravcami, aby ostatné mravce získali prístup k potrave.

Hore
Kontakt: Marek Bundzel