Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Pickoverove biomorfy.
Algoritmy
Význam farieb.
Galéria Pickoverovych biomorfov.
Galéria modifikovaných Pickoverovych biomorfov.
Java Applet
Download.
Linky a literatúra
O tejto kapitole



Ostatné kapitoly
Dimenzia pobrežia
Chaos - úvod
Model kyvadla
Pickoverove biomorfy
Fraktály v prírode
Teória katastrôf
Fractint
Lotka-Volterra model
IFS - systém iterovaných funkcií
Logistická rovnica
Mandelbrotova množina
Newtonova metóda generuje fraktály


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Galéria Pickoverovych biomorfov.

Uvádzané obrazce boli vygenerované programom PBIO.

Na tejto stránke sú uvedené len zmenšeniny. Na získanie originálnych obrázkov kliknite na zmenšeniny. (Veľkosť originálov je do 32kB.)

Význam štandardných farieb bodov v programe PBIO (a v galérii):

  • ak bod konverguje (je "bounded"), zobrazí sa čiernou farbou (B)
  • ak bod nekonverguje, čiže prekročí prahovú hodnotu po k krokoch, zobrazí sa v k-tej farbe (pri vyššom počte iterácií sa farby 1 - 15 cyklicky opakujú) - každá farba teda znamená 1 iteráciu naviac
  • táto paleta je v programe PBIO ako štandardná, farby sa však dajú ľubovoľne zamieňať (v galérii sú v poradí uvedenom na obrázku)

Obrázky, ktoré vzniknú iterovaním jednoduchých funkcií:

Biomorfy vytvorené zložitejšími funkciami:

Biomorfy v 16 farbách:

Sebepodobnosť pri zväčšovaní detailov:
(v zátvorkách je uvedené, koľkonásobne sú obrázky zväčšené)

(x16) (x28)
(x32)

Ukážka vplyvu hodnoty komplexnej konštnty u na tvar biomorfu:

u = 0+0i -0.5+0i +0.5+0i 0-0.5i 0+0.5i
u = 0.5+0.5i 0.65+0.1i 0.8+0.2i

Ukážka vplyvu zmeny prahovej hodnoty T na tvar biomorfu:

T = 1 T = 2 T = 8
T = 2 T = 16

Hore
Kontakt: Marek Bundzel