Vylepšenie vstupného rozhrania

Psychologická únava je ovplyvňovaná jednoduchosťou hodnotenia výstupu interaktívneho EV. Napríklad, je veľmi obtiažne nájsť rozdiel medzi 62 a 63 bodmi na 100 bodovej hodnotiacej škále. Určiť taký malý rozdiel na rozsiahlej škále môže viesť k psychologickej únave.
V prípade použitia päť až sedem stupňového hodnotenia - namiesto hodnotenia vyššieho rádu - sa predpokladá, že človek bude odvážnejšie hodnotiť jedincov EV, tým pádom sa zredukuje únava (fatigue). Takýmto spôsobom diskretizovaný psychologický priestor z 100 alebo 200 stupňového hodnotenia je spracovaný v [47]. Na druhej strane, hrubé rozdelenie hodnotiacej stupnice na veľké bloky vedie ku zvýšeniu šumu v celom systéme, tým pádom konvergencia EV môže byť horšia. Subjektívne testy a štatistické testy ukázali, že navrhovaná metóda efektívne zredukuje únavu hodnotiteľa. Experimentálne bolo dokázané, že horšia konvergencia sa prejaví pri niekoľko desiatok alebo niekoľko sto generácií. Zlá konvergencia (zlá ako poor) v praktických aplikáciach nie je problém v prípade 10 alebo 20 generácií.



Adrian Toth 2005-11-16