Problémy spojené s IEV

Najväčším zostávajúcim problémom je zníženie ľudskej únavy (fatigue). Keďže človek spolupracuje s neúnavným počítačom a vyhodnocuje jedincov EV, interaktívny EV nemôže byť použitý pre veľký počet generácií. To je najväčší problém zabraňujúci praktickému využitiu IEV.
Druhotný problém odvodený od problému únavy je, že IEV prehľadáva priestor riešení pomocou relatívne malej populácie jedincov a generuje menší počet generácií na preskúmanie ako obyčajný EV.
Výhodou je, že mnohé IEV úlohy nepotrebujú veľký počet generácií na dosiahnutie uspokojivého cieľa. Charakteristika subjektívneho prehľadávania a numerickej optimalizácie je celkom iná - ten prvý nemá exaktné optimum. Toto je dôvod prečo je dostatočné pre človekom hodnotenú úlohu dosiahnuť optimálnu ``oblasť'' skôr, ako optimálny bod. Z toho vyplýva aj počet menšieho počtu generácií. Napriek tomu, je potrebné riešiť problém únavy kvôli praktickému využitiu IEV. Existujú tri základné prístupy pre riešenie tohto problému: skvalitniť vstupné rozhranie, vylepšiť zobrazovací interface a urýchliť konvergenciu EV. [71]

Subsections

Adrian Toth 2005-11-16