Najväčším zostávajúcim problémom je zníženie ľudskej únavy
(fatigue). Keďže človek spolupracuje s neúnavným
počítačom a vyhodnocuje jedincov EV, interaktívny EV nemôže
byť použitý pre veľký počet generácií. To je najväčší
problém zabraňujúci praktickému využitiu IEV.
Druhotný problém odvodený od problému únavy je, že
IEV prehľadáva priestor riešení pomocou relatívne malej
populácie
jedincov a generuje menší počet generácií na preskúmanie ako obyčajný EV.
Výhodou je, že mnohé IEV úlohy nepotrebujú veľký počet
generácií na dosiahnutie uspokojivého cieľa. Charakteristika
subjektívneho prehľadávania a numerickej optimalizácie je
celkom iná - ten prvý nemá exaktné optimum. Toto je dôvod
prečo je dostatočné pre človekom hodnotenú úlohu
dosiahnuť optimálnu ``oblasť'' skôr, ako optimálny bod. Z
toho vyplýva aj počet menšieho počtu generácií. Napriek
tomu, je potrebné riešiť problém únavy kvôli praktickému
využitiu IEV. Existujú tri základné prístupy pre
riešenie tohto problému: skvalitniť vstupné
rozhranie, vylepšiť zobrazovací interface a urýchliť
konvergenciu EV.
[71]
Subsections
Adrian Toth
2005-11-16